Moduł ZSMOPL w aplikacji Sertum

Wszystkie apteki, które wysłały do Sertum odpowiedni formularz oraz skonfigurowały aplikacje zgodnie z wpisem umieszczonym na naszym Blogu: https://blog.sertum.pl/2019/04/11/przypominamy-jak-prawidlowo-skonfigurowac-modul-zmsopl/ mają możliwość sprawdzenia w aplikacji Sertum, jakie dane zostały zaraportowane do ZSMOPL.

Jak to zrobić ?

Aby to zrobić należy otworzyć moduł ZSMOPL , wtedy automatycznie otwiera się widok Raporty ZSMOPL. Domyślnie widok ten pobiera dane z ostatnich 30 dni. Aby sprawdzić wysyłkę danych z innego okresu czasu należy posłużyć się przyciskiem Filtry [Ctrl+F] i w filtrach „Data Od:” należy wskazać wybraną datę.

Na liście znajdują się dwa Typy Raportów: Zgłoszenie braków oraz Obroty i stany.

Widok zawiera następujące kolumny:

  • Data– oznacza dzień za który zostały wygenerowane dane,
  • Typ – rodzaj raportu: Zgłoszenie braków lub Obroty i stany,
  • Status – oznacza obecny status raportu, informuje aptekę czy raport został wysłany do ZSMOPL, czy został skorygowany itp.,
  • Wersja – wyświetla numer, który oznacza ile razy był wysłany dany raport; jeżeli raport wysłany był jako raport pierwotny Wersja = 1, jeżeli były do raportu wysyłane korekty Wersja = 2 lub więcej.

Zgłoszenie braków to lista wszystkich preparatów, których apteka nie mogła zamówić w dniu poprzedzającym wysyłkę, które mają cenę urzędową lub są na receptę. Dostęp do wysyłki komunikatu zgłoszenia braków posiadają wszystkie apteki, które realizują zamówienia za pośrednictwem aplikacji Sertum.

Obroty i stany to lista wszystkich transakcji zrealizowanych w aptece. Wysyłka komunikatu obrotów i stanów działa jednie dla klientów Apteka Malickiego.

W ramach widoku istnieje również wysłanie korekty komunikatu (tylko dla Obrotów i stanów). Aby to zrobić należy kliknąć przycisk Edytuj [F4].

Apteka może do 24h od wysłania raportu przesłać tzw korektę pierwotną, czyli poprawiającą wszystkie karty i ich stany dowolnie. Po upływie 24 godzin, dopuszcza się wyłącznie przesyłanie informacji o korektach w ramach transakcji.

Pełny opis poszczególnych transakcji podlegających raportowaniu znajduje się na stronie CSIOZ pod adresem (od str. 6 i 7):

https://www.csioz.gov.pl/fileadmin/user_upload/Pliki/specyfikacja_komunikatow_na_potrzeby_wytworcow_oprogramowania_56dd5b7bea04e.pdf

Po zaznaczeniu raportu, do którego chcemy wysłać korektę i skorzystaniu z operacji Edytuj otworzy się nam raport z wszystkimi przesłanymi w komunikacie transakcjami, wszystkie kolumny w nim są edytowalne. Jest tutaj również dostępna operacja Usuń [F8], która pozwala usunąć zaznaczony wiersz. Po skorygowaniu i/lub usunięciu wymaganych wierszy korzystamy z operacji Wyślij korektę, spowoduje to wysłanie korekty komunikatu i adekwatną zmianę statusu. Jeśli nie dokonaliśmy żadnych zmian i spróbujemy wysłać korektę wyświetli się komunikat „Nie dokonano zmian w raporcie. Raport nie zostanie przesłany do ZSMOPL.”

Widok Zgłoszenia braków zawiera listę przygotowanych do wysyłki oraz już zaraportowanych preparatów.

Domyślnie widok pobiera ostatnie 7 dni. Aby sprawdzić wysyłkę danych z innego okresu czasu należy posłużyć się przyciskiem Filtry [Ctrl+F] i w filtrach „Data Od:” należy wskazać wybraną datę.

W widoku Zgłoszenia braków znajdziemy wszystkie preparaty (z ceną urzędowa lub na receptę), które zostały zoptymalizowane, ale system nie znalazł dla nich dostawcy (hurtowni/apteki/promocji). Preparaty te znajdą się na liście, natomiast nie będę posiadały zaznaczonej kolumny Wyślij. Aby towary zostały oznaczone, jako preparat do wysyłki i zaraportowane do ZSMOPL, oprócz powyższych wytycznych, muszą zostać spełnione jeszcze następujące warunki:
1.  Raportowany preparat na koniec dnia pracy apteki, przed zamknięciem bufora  musi pozostać w buforze zamówień.
2. Ilość zamawiana musi być większa niż 0.
3. Raportowany preparat musi posiadać na karcie aptecznej uzupełniony numer EAN.

Jeżeli chcemy ręcznie ustawić wysyłkę komunikatu za wybrany dzień, możemy posłużyć się operacją Wyślij do ZSMOPL -pozycja zostanie zaznaczona w kolumnie Wyślij. Natomiast, jeżeli będziemy chcieli ręcznie pozycje z raportowania wyłączyć, możemy posłużyć się operacją Nie wysyłaj do ZSMOPL.

W widoku znajdziemy również listę operacji:

  • Wyślij do ZSMOPL – ustawia kolumnę Wyślij jako zaznaczoną, nie oznacza to że pozycja została już zaraportowana, a jedynie że jest oznaczona do wysyłki.
  • Nie wysyłaj do ZSMOPL – ustawia kolumnę Wyślij jako odznaczoną, dzięki czemu pozycja nie zostanie wysłana w komunikacie zgłoszenia braków do ZSMOPL.
  • Wyślij ponownie – po użyciu operacji pojawia się okno z możliwością wyboru daty, za który dzień ma zostać wysłany raport. Nie można wysłać raportu za dzień bieżący.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: