Szanowni Państwo, 12 lipca wejdzie w życie ustawa z dnia 9 kwietnia o zmianie ustawy – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2015 poz. 788), która nakłada na Apteki następujące obowiązki dotyczące zamawiania leków w hurtowniach:
- składania zamówień na leki wydawane na receptę oraz produkty refundowane w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego dostarczanego do hurtowni w formie komunikacji elektronicznej,
- przekazywania do Głównego Inspektora Farmaceutycznego kopii otrzymanej z hurtowni odmowy realizacji zamówienia (wraz z uzasadnieniem tej odmowy) dotyczącego produktów zagrożonych brakiem dostępności,
- archiwizowania wszystkich zamówień oraz odmów ich realizacji przez okres 3 lat i udostępniania ich na żądanie organów Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej.
Sertum Sp. z o.o. w porozumieniu z kilkoma hurtowniami farmaceutycznymi podjęła działania mające na celu zautomatyzowanie narzuconych na Państwa obowiązków. Ich efektem będzie aktualizacja modułu Sertum – Optymalizacja zamówień, którą – w wersji BASIC – otrzymacie Państwo w ramach opłacanego abonamentu za program Apteka Malickiego. Będzie ona realizowała funkcjonalności czyniące zadość wchodzącym w życie przepisom. Optymalizacja zamówień:
- odczyta zamówienie stworzone w programie Apteka Malickiego,
- wyśle to zamówienie na serwer FTP hurtowni,
- odbierze listę braków dla leków pełnopłatnych oraz listę braków dla leków refundowanych wraz z uzasadnieniem odmowy realizacji zamówienia,
- na skrzynkę Głównego Inspektora Farmaceutycznego wyśle wyśle automatycznie pocztą elektroniczną kopię odmowy wraz z uzasadnieniem dotyczącą leków ujętych w wykazie produktów zagrożonych brakiem dostępności,
- wykona archiwizację zamówienia, listy braków dotyczącej leków pełnopłatnych oraz odmowy wraz z uzasadnieniem w celu umożliwienia dostępu do nich w dowolnym momencie.
Dodatkowo Optymalizacja zamówień umożliwi Państwu:
- dostęp do zawsze aktualnej oferty katalogowej i cenowej dwóch wybranych dostawców,
- wybór dostawcy z niższą ceną oraz dostępnością towaru,
- automatyczne dopasowanie zamówień do bieżących ofert promocyjnych,
- wyliczanie ceny z uwzględnieniem aptecznych rabatów handlowych (urzędowe i inne),
- bieżącą informację o aktualnym stanie magazynowym i wielkości sprzedaży danego towaru,
- możliwość powiązania jednej kartoteki aptecznej do kilku innych w hurtowni (1 do wielu),
- możliwość dodawania zamawianego towaru bezpośrednio z katalogu hurtowni,
- opcję zablokowania danej pozycji do zamówienia u konkretnego dostawcy,
- optymalizację również na podstawie oferty indywidualnej pobieranej z dwóch wybranych hurtowni,
- zastosowanie zaawansowanych algorytmów wyszukujących towary „po nazwie”,
- zastosowanie słownika centralnego do poprawnego wskazywania towarów u dostawców,
- bezobsługowe pobieranie faktur z serwerów FTP hurtowni.
Optymalizacja zamówień pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Windows. Będzie zainstalowana na jednym stanowisku – najlepiej na zapleczu lub w biurze – posiadającym dostęp do serwera w Aptece oraz dostęp do Internetu. Może pracować na jednym komputerze razem z programem Apteka Malickiego. Optymalizacja zamówień w wersji BASIC wejdzie także w skład nowego, aktualnie rozwijanego programu Sertum Apteka by Malicki. W związku z przeniesieniem funkcji automatycznej komunikacji z hurtowniami do nowej aplikacji, funkcje te zostaną wkrótce wyłączone w programie Apteka Malickiego. Zainteresowanych uruchomieniem Optymalizacji zamówień w swojej Aptece prosimy o kontakt e-mailowy na adres torun@sertum.pl lub telefoniczny na numer 56 692 69 02.


Dodaj komentarz