Nieprawidłowe ustawienie czasu na komputerze może powodować problemy m.in. przy realizacji e-recept. W związku z częstymi zgłoszeniami z aptek, prosimy o sprawdzenie ustawień systemowych dotyczących czasu i strefy czasowej.
Poniżej zamieszczamy informacje jak sprawdzić, czy na komputerze są prawidłowe ustawienia.
Jak ustawić czas i strefę czasową?
- System Windows 10:
Wystarczy kliknąć w lewym dolnym rogu ekranu ikonę sytemu Windows [Start]:

Wybierz kolejno opcje Start -> Ustawienia -> Czas i język -> Data i godzina.

Następnie, aby godzina ustawiała się automatycznie powinny być zaznaczone poniższe funkcje:

Aby czas wyświetlał się prawidłowo należy również pamiętać o wskazaniu odpowiedniej strefy czasowej dla Polski.
Prawidłowa strefa to:

2. System Windows 7
Aby ustawić automatyczne ustawienie czasu należy: Kliknąć zegar systemowy (znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu)

i wybrać Zmień ustawienia daty i godziny.
Otworzy się okno Data i godzina, w którym należy sprawdzić, czy mają Państwo ustawioną poprawną strefę czasową:

Następnie przechodzimy na zakładkę Czas z Internetu

I klikamy operację Zmień ustawienia...
Otwiera się okno Ustawienia czasu z Internetu, w którym wybieramy z rozwijanej listy Serwer, z którym chcemy synchronizować czas:

Po czym klikamy przycisk Aktualizuj teraz. Po wykonaniu synchronizacji w oknie pojawi się poniższy komunikat:

Wybór potwierdzamy klikając przycisk OK.


Dodaj komentarz