Raporty sprzedaży w buforze zamówień

W module Bufor zamówienia, z poziomu loginu zamówieniowego użytkownicy Sertum mają dostęp do Raportu Sprzedaży.

UWAGA!!!

Aby apteka mogła utworzyć raport musi mieć poprawnie skonfigurowane połączenie do bazy aptecznej na loginie, na którym chce go utworzyć.
Konfiguracja ścieżki do bazy aptecznej znajduje się w System-> Konfiguracja-> widok Rozszerzenia aplikacji.

Aby utworzyć raport, w pierwszej kolejności należy kliknąć przycisk . Następnie otworzy się okno, w którym należy wskazać początek oraz koniec okresu raportu. Domyślnie system ustawia daty poprzedniego miesiąca.

Po zatwierdzeniu okresu przyciskiem OK, w kolejnym kroku otworzy się okno Podglądu raportu, który zawiera dwa widoki: Nagłówek oraz Dane raportu.
W widoku Nagłówek nazwa raportu ustawia się domyślnie i jest utworzona w oparciu o daty pobierania raportu. Oczywiście nazwę nagłówka można dowolnie zmienić.

W widoku Dane raportu znajdują się natomiast towary, które zostały sprzedane, w wybranym za pomocą filtrów okresie. A wraz z nimi dane o ilości sprzedaży, wartości, zysku, marży, nazwie międzynarodowej oraz producencie.

Z poziomu raportu, za pomocą operacji możemy przenieść zaznaczone pozycje do bufora zamówień. Aby zapisać raport należy potwierdzić to przyciskiem . Po zatwierdzeniu raportu, otwiera się ponownie widok Raporty Sprzedaży, gdzie od razu pojawi się utworzony raport lub raporty (jeżeli dodamy raport, który zawiera okres analizy obejmujący więcej niż jeden miesiąc).

Raport można w dowolnej chwili usunąć, aby to zrobić, należy posłużyć się przyciskiem . Pojawia się poniższy komunikat:

W celu usunięcia raportu należy potwierdzić tą czynność klikając przycisk Tak.

Dodaj komentarz