Apteka Malickiego – wersja 2013.09.30

Ekspedycji, do funkcji Anulowanie Recepty oraz Anulowanie Pozycji dodana możliwość wydruku Protokołu Przyjęcia Zwrotu Produktów Leczniczych oraz Protokołu Oczywistej Pomyłki. Ewidencja tych protokołów umożliwia umniejszenie podatku VAT naliczonego przez drukarki fiskalne o kwoty anulowanych transakcji. Niestety, do każdego z tych protokołów musi być dołączony oryginał paragonu fiskalnego zawierającego anulowane pozycje. Do miesięcznej ewidencji protokołów powinien być dołączony wydruk anulowań lub zwrotów fiskalnych zrealizowany za pomocą funkcji Wydruk Ekspedycji.

Protokół Przyjęcia Zwrotu Produktów Leczniczych może być wykorzystany, gdy spełnione są następujące warunki:

  • pacjent wrócił do Apteki z zakupionym towarem (np. ciśnieniomierzem) i z oryginałem paragonu fiskalnego;
  • reklamacja pacjenta została uwzględniona i Apteka przyjęła uszkodzony towar wraz z oryginałem paragonu fiskalnego;
  • zostały zwrócone pieniądze wpłacone przez pacjenta

Protokół Oczywistej Pomyłki może być wykorzystany, gdy spełnione są następujące warunki :

  • błędna ekspedycja leku została zafiskalizowana na drukarce fiskalnej;
  • oczywista pomyłka została zauważona zanim pacjent zapłacił i wyszedł z Apteki;
  • farmaceuta wprowadzi podczas anulowania krótki Opis Przyczyn i Okoliczności Popełnienia Pomyłki.

Anulowania niefiskalne (na przykład wykonane Spacją podczas ekspedycji) mogą być wykonywane bezkarnie i nie muszą być ewidencjonowane, ponieważ nie wpływają na kwoty zapisane w drukarce fiskalnej

Funkcje Anulowanie Recepty i Anulowanie Pozycji można używać tylko wtedy, gdy został zwrócony wydany towar oraz zostały zwrócone pieniądze wpłacone przez pacjenta. Nie należy dokonywać anulowania, jeśli jego celem jest tylko skorygowanie zaistniałego błędu w celu złożenia poprawnego rozliczenia refundacyjnego. W takim przypadku w pamięci drukarki fiskalnej powinien pozostać zapisany faktycznie wydany towar oraz faktycznie wpłacona kwota odpłatności pacjenta.

Aby bez anulowania skorygować błędną ekspedycję należy uruchomić Przeglądanie  Starych Rozchodów skorzystać z następujących funkcji:
ZMIANA PARAMETRÓW RECEPTY – gdy chcemy poprawić SYMBOL TERYTORIALNY, uprawnienie dodatkowe pacjenta (BLANKIET RECEPTY), datę wystawienia, realizacji OD DNIA, przyjęcia do realizacji, PESEL pacjenta lub inną jego identyfikację, kod recepty (EAN), numer UPOWAŻNIONEGO PODMIOTUPRAWO WYKONYWANIA ZAWODU, oznaczenie NIE ZAMIENIAĆ, EAN leku zaordynowanego lub EAN leku wydanego – tym sposobem można zmienić refundowany lek bez anulowania ekspedycji.
ZMIANA ODPŁATNOŚCI PACJENTA – gdy chcemy ręcznie poprawić błędną kwotę odpłatności pacjenta (ODPŁATNOŚĆ PACJENTA WEDŁUG NFZ).
ZMIANA NUMERU RECEPTY – gdy zajdzie potrzeba przeniesienia zrealizowanej ekspedycji z jednej recepty do innej bądź dodanie do recepty innej pozycji wydanej odręcznie. Zdjęcie pozycji z recepty i pozostawienie jej jako pozycja ODRĘCZNA można zrealizować usuwając BLANKIET RECEPTY za pomocą funkcji ZMIANA PARAMETRÓW RECEPTY. Połączenie dwóch pozycji na recepcie w jedną można zrealizować wprowadzając przy obu pozycjach wspólny EAN LEKU ZAORDYNOWANEGO za pomocą funkcji ZMIANA PARAMETRÓW RECEPTY.
  • USUNIĘCIE REFUNDACJI – gdy chcemy usunąć receptę z refundacji bez jej anulowania, na przykład z powodu przyjęcia recepty przeterminowanej.
  • WYCENA POZYCJI – gdy chcemy poprawić błędną ilość wydanych opakowań, cenę leku lub kod odpłatności pacjenta, na przykład zmienić RYCZAŁT na 30%.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: