Piątkowe (2016-01-15) problemy z zamówieniami w Farmacolu, Medicare i Hurtap Tychy

Farmacol, Medicare

W piątek wieczorem, po aktualizacji serwerów Sertum, przestaliśmy otrzymywać listy braków od hurtowni Farmacol i Medicare. Natychmiast zaczęliśmy sprawdzać dlaczego tylko te 2 hurtownie nie przetwarzają zamówień które trafiły do nich na serwery. Po godzinie 22:00 udało się ustalić, iż systemy hurtowni Farmacol i Medicare mają problem z przetwarzaniem plików zamówień które generuje Sertum, pomimo iż te same pliki są prawidłowo przetwarzane przez inne hurtownie.

Wycofaliśmy aktualizację serwerów i ponownie przesłaliśmy zamówienia do hurtowni Farmacol (z hurtowni Medicare otrzymaliśmy informacje iż apteki zamówiły telefonicznie). Niestety zamówienia nie weszły do realizacji na dostawę poranną.

Hurtap

Otrzymaliśmy już kilka sygnałów iż hurtownia Hurtap przesyła listy braków (potwierdza realizację zamówień) pomimo iż dział telemarketingu hurtowni nie widzi tych zamówień. W poniedziałek będziemy kontaktować się z działem IT hurtowni w celu wyjaśnienia problemu. Do tego momentu sugerujemy wstrzymać się z wysyłką zamówień do hurtowni Hurtap.

Zawsze sprawdzaj czy hurtownia potwierdziła realizację zamówień

Chcielibyśmy przypomnieć, iż wysyłka zamówień polega na dostarczeniu plików zamówień na Serwery hurtowni a następnie pobraniu listy braków, która stanowi potwierdzenie realizacji zamówienia. Dlatego przypominamy aby zawsze oczekiwać potwierdzenia realizacji zamówień przez hurtownię.

Potwierdzone zamówienie

W sytuacji braku potwierdzenia zamówienia (w ciągu 10 minut), gdy status zamówienia jest:

Transmisja prosimy o kontakt z Sertum. Ten status oznacza, że Sertum stara się przesłać zamówienie na serwery hurtowni i ma z tym problem (np. serwery hurtowni nie działają). Serwery Sertum będą próbowały przesłać zamówienie do hurtowni aż do skutku.

Przyjęte prosimy o kontakt z hurtownią. Ten status oznacza, iż Sertum dostarczyło zamówienie do hurtowni ale nie otrzymało jeszcze listy braków. Polecamy skontaktować się z hurtownia celem potwierdzenia iż otrzymali zamówienie.

 

W obydwu powyższych przypadkach Sertum podejmie stosowne kroki celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Czasami namierzenie problemu przy współpracy z hurtownią i jego rozwiązanie zajmuje kilkanaście godzin, dlatego zalecamy każdorazową weryfikację statusu zamówienia po jego przesłaniu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: