Jak tworzyć promocje wewnętrzne

Tworzenie promocji wewnętrznych (Kontrola zamówień kontraktowych (KZK)) to funkcjonalności, która jest dostępna dla sieci aptek. Właściciel sieci może tworzyć oferty promocyjne dla swoich aptek np. w oparciu o ustalenia z bezpośrednimi producentami leków. Ten rodzaj ofert został określony, w programie Sertum, jako „oferty wewnętrzne”.

Tworzenie nowej promocji wewnętrznej

Tworzenie promocji wewnętrznej jest dostępne dla menedżerów sieci aptek. W celu wprowadzenia nowej oferty wewnętrznej należy otworzyć moduł Promocje i zamówienia w widoku Moje promocje, następnie kliknąć przycisk  znajdujący się na pasku akcji i z rozwijanej listy wybrać Dodaj promocję wewnętrzną:

Następnie otworzy się okno Edycja promocji, które różni się nieznacznie od okna Edycja promocji przy wprowadzaniu innych ofert promocyjnych.

W widoku Nagłówek znajduje się dodatkowe pole Email dostawcy, które domyślnie wypełnione jest adresem mailowym autora oferty promocyjnej (widocznym u dołu okna). Pole to można zmodyfikować w zależności od potrzeb. Koniecznie należy zaznaczyć checkbox: Auto realizacja.

W widoku Pozycje należy wprowadzić towary, które będą podlegały promocji za pomocą przycisku  , znajdującego się na pasku akcji. Otworzy się wówczas okno Magazyn, gdzie aby pobrać kartoteki centralne towarów należy posłużyć się przyciskiem  . Po podaniu filtrów (np. Producent) klikamy .

W oknie tym należy zaznaczyć wybrane towary z listy, a następnie kliknąć przycisk , który znajduje się w górnym lewym rogu okna. Wybrane pozycje pojawią się na liście:

W celu upewnienia się czy z kartoteką centralną są powiązane właściwe kartoteki apteczne można posłużyć się operacją  . Po jej kliknięciu otworzy się w nowej zakładce okno Kartoteka Centralna w widoku Powiązania, gdzie można przeglądać i edytować powiązania kartotek towarów w poszczególnych aptekach z kartoteką centralną:

Następnie w oknie Edycja promocji można wprowadzić dodatkowe warunki promocji , korzystając z operacji Edytuj na konkretnej pozycji lub za pomocą Kreatora reguł.

Kolejno przechodząc do widoku Odbiorcy należy wybrać apteki, dla których oferta ma być dostępna:

Jeśli zostały wprowadzone wszystkie warunki oferty promocyjnej, to można ją zatwierdzić klikając przycisk  . Natomiast, jeśli oferta ma być jeszcze edytowana, to należy wybrać przycisk   znajdujący się u góry okna.

Promocje wewnętrzne dla apteki

Zamówienie do promocji wewnętrznej można złożyć bezpośrednio z Bufora zamówienia. Jeśli promocja wewnętrzna jest korzystniejsza od innych ofert, to zostanie zaproponowana podczas optymalizacji zamówienia. W kolumnie P pojawi się wówczas ikona , a pole w kolumnie Dostawca pozostanie puste:

promo wewnętrzne

Dodaj komentarz