Epidemia Koronawirusa a racjonalne zamówienia apteczne

W związku z aktualną sytuacją spowodowaną pojawieniem się Koronawirusa (SARS-CoV-2), chcieliśmy zwrócić uwagę wszystkich aptek na kluczowe kwestie, związane z łańcuchem dostaw towarów.

Hurtownie apelują do aptek, o zmianę sposobu dotychczasowej praktyki zamawiania, aby nie wysyłały pojedynczych opakowań tych samych leków codziennie, w celu ułatwienia pracy w hurtowni i poprawy nie tylko dostępności leków, ale także tempa dostaw do aptek. Należy pamiętać, że hurtownie pracują w zmniejszonym składzie osobowym, przez co czas obsługi bieżących zamówień znacznie się wydłuża.

W Sertum wspieramy Państwa w codziennej pracy dlatego proponujemy wszystkim aptekom aby:

  1. Zmieniły dotychczasowy sposób przygotowania zamówień i wydłużyły okres zatowarowania apteki do 14 dni, tak aby nie zamawiań produktów codziennie w pojedynczych ilościach. Ułatwi to hurtowniom sprawniejszą realizację zamówień.
  2. W pierwszej kolejności realizowały sprzedaż preparatów, które nie rotują w siostrzanych aptekach, wykorzystując tym samym bardziej efektywnie dostępne stany.

Zobacz jak zmienić ustawienia zamówień w aplikacji Sertum ?

1. Zmiana ustawień przesunięć międzyaptecznych.

Aby mieć pewność, że apteka przesuwa towary w sposób prawidłowy, należy wejść w System-> Konfiguracja->widok Konfiguracja przesunięć.

W ramach ustawień przesunięć między aptekami należącymi do tej samej sieci, sugerujemy zaznaczenie „Pozostaw ZAPAS na 30 dni (w okresie analizy)” oraz zaznaczenie „Brak zakupu w aptece w okresie 14 dni„. Dodatkowo warto zaznaczyć „Wybieraj podmioty wg: najkrótszej daty ważności„. Pozostałe opcje powinny być odznaczone (poza sekcją Przesuwaj towary) – zgodnie z powyższym obrazkiem.

Jakie to przyniesie aptece korzyści?

Zostanie zwiększona rotacja towarów między aptekami, w pierwszej kolejności będą przesuwane towaru z najkrótszą datą ważności. Nie będą przesuwane świeżo otrzymane towary aby zwiększyć kontrolę ruchów między magazynowych.

Uwaga!!! Jeżeli widok przesunięć jest wyszarzony z poziomu loginu zamówieniowego, prosimy o kontakt z właścicielem lub menedżerem sieci, aby mógł w Państwa imieniu zmienić ustawienia aplikacji.

Jeżeli postanowią Państwo nie przesuwać towarów między aptekami, prosimy o wyłączenie możliwości przesunięć, odznaczając ptaszka przy „Proponuj przesunięcia z apteki podczas optymalizacji: (LUB)„. Widok jest dostępny również z poziomu loginów menedżerskich.

2. Wydłużenie okresu zatowarowania

Mając na względzie zapewnienie naszym użytkownikom najlepszych warunków pracy, przypominamy, że Sertum udostępnia Kreator zamówień, czyli narzędzie ułatwiające przygotowanie codziennych zamówień aptecznych.

Wydłużając okres zatowarowania należy się upewnić, że podczas przygotowania zamówienia nie będą zamawiane produkty, które znajdują się na zamówieniach w trakcie realizacji. W tym celu należy zaznaczyć, w kreatorze zamówień, pozycje zamówień oraz przesunięć, które na czas składania zamówienia, do apteki jeszcze nie dotarły (tak jak na poniższych obrazkach)

Podczas przygotowywania zamówienia w kreatorze zamówień Sertum, proszę ustawić suwak „ilość dni zatowarowania” na 14.

Jakie to przyniesie aptece korzyści?

Zostanie zwiększona liczba zamawianych ilości poszczególnych preparatów zgodnie z prośbą hurtowni, nie będą zamawiane duplikaty w związku z wydłużoną realizacją zamówień.
Kreator przyspieszy proces wysyłki zamówienia. Sam wytypuje preparaty do zamówienia, uwzględniając aktualne stany i sprzedaże wyliczy konieczne zatowarowanie na 14 dni.

Zachęcamy aby korzystać z naszego kreatora. Szczegółowy opis jak to zrobić znajdą Państwo a poniższym wpisie:

https://blog.sertum.pl/2014/05/26/kreator-tworzenia-zamowienia-proponowanie-zamowien/

Jeżeli Państwa apteka lub apteki, nie korzystają jeszcze z Kreatora zamówień, zachęcamy do sprawdzenia, jak może zmienić się wartość magazynu w aptece korzystając z raportu Prognoza magazynu. Raport dostępny na wszystkich loginach menedżerskich w module Raporty i analizy. Raport wygenerowany dla wskazanej apteki, w oparciu o analizę sprzedaży z 90 dni wstecz oraz przy założeniu korzystania z Kreatora proponowania zamówienia w Sertum przedstawi prognozowaną wartość magazynu.

Jeżeli mają Państwo jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu,  Serwis Sertum jest do Państwa dyspozycji od pn-pt w godz. 8.00-16.00, tel.: +48 71 786 86 13. lub prosimy kierować zgłoszenia na adres serwis@sertum.pl.

Wszystkim życzymy dużo zdrowia!
Zespoł SERTUM

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: