Praktyczną funkcją aplikacji SERTUM, jest możliwość eksportowania danych do EXCELA. Uzyskując plik w formie zwykłego arkusza kalkulacyjnego możemy poddać go dodatkowemu formatowaniu (np. zmieniając domyślną szatę graficzną tabel, zastosować style itd.), wydrukować i oczywiście, zapisać na dysku komputera, w celu archiwizacji.
Zastosowany w SERTUM tabelaryczny widok modułów, pozwala na łatwe pozyskanie zestawień katalogów, ofert czy kontrahentów – praktycznie na każdym etapie pracy w aplikacji.
Nie należy obawiać się problemów z kompatybilnością programów (wiemy, że korzystacie z różnych pakietów biurowych, w różnych wersjach i aktualizacjach). Tak właściwe na komputerze, wcale nie musi być zainstalowany program Microsoft Excel.
Aby wyeksportować dane do Excela:
1) wystarczy w dowolnym miejscu przeglądanej tabeli kliknąć prawym przyciskiem i z otwartego menu wybrać pozycję „Eksportuj do Excela”.
2) Automatycznie rozpocznie się procedura zapisywania pliku.
3) Należy wybrać docelowe miejsce przechowywania dokumentu (zmieniając nazwę na dowolną, bądź zachowując domyślną wersję) i całość zatwierdzić klikając „zapisz”.
4) Arkusz z weksportowanymi danymi otworzy się automatycznie.
W oknie, gdzie wskazujemy miejsce zapisu pliku należy wskazać w jakim formacie ma być zapisany plik (domyślenie ustawiony jest format .xlsx).
Należy pamiętać, iż wyżej opisany sposób działania pozwoli nam wyeksportować wszystkie zawarte w tabeli dane (od pierwszej komórki z nagłówkiem po ostatnią). Jeśli jednak interesuje nas eksport konkretnych informacji zawartych w określonych wierszach należy je wcześniej odpowiednio przefiltrować.
Zapisane na dysku dokumenty mogą posłużyć również przy okazji Importowania pozycji do promocji przy ich tworzeniu oraz dokonywania statystyk na podstawie danych wyeksportowanych z modułu Raporty i analizy.
Skomentuj