Samodzielna „Diagnostyka” aktualnej konfiguracji oraz wybranie poprawnego pliku oferty indywidualnej

Aplikacja SERTUM posiada nową funkcjonalność pozwalającą na sprawdzenie poprawności plików z ofertami indywidualnymi przesyłanymi przez hurtownie. Możliwość przeprowadzenia testu konfiguracji konta apteki na serwerze hurtowni pozwoli uniknąć problemów z nieaktualną ofertą, mogącą stanowić przyczynę pojawiających się niewłaściwych cen leków czy ich braków.

diagnostyka_more

Jeśli zauważysz powyższy problem, możesz SAM sprawdzić czy zamawiasz w oparciu o aktualną wersję oferty. Jak to zrobić?

1. W zakładce „System” (pasek narzędzi w oknie aplikacji SERTUM) –> „Konfiguracja” –> z bocznego menu „Widok” wybieramy zakładkę „Konfiguracja hurtowni”.

2. W oknie głównym wybieramy z listy hurtowni nazwę interesującego nas dostawcy. Możemy zrobić to na dwa sposoby: klikając dwukrotnie komórkę z nazwą, bądź podświetlając na niebiesko interesującą nas pozycję oraz klikając „edytuj” na pasku akcji.

3. W otwartym oknie „Konfiguracja hurtowni” wybieramy ustawienia „oferty indywidualnej” (znajdującej się w lewej części okna). Do tej pory pola czysto informacyjne, zostały wzbogacone o nową funkcjonalność „Diagnostyka”.

diagnostyka 1

4. Klikamy przycisk „Diagnostyka”. Wyświetla się kolejne okno, w którym po lewej stronie pojawia się zestawienie plików umieszczonych na serwerze, po prawej zaś automatycznie wczytują się (dobrze wam znane z innych modułów SERTUM) komunikaty dotyczące procesu sprawdzania poprawności pliku, który jest domyślenie wybrany.

Możemy spotkać się z 2 rodzajami sytuacji:

a) gdy w polu „Plik” (patrz. rys. powyżej) wpisana jest nazwa pliku, np. OF12345.KTO.  W tym przypadku aplikacja diagnozuje sprecyzowany plik jako domyślny;

b) gdy  pole „Plik” jest puste – aplikacja przegląda wszystkie pliki dostępne na serwerze i sugeruje najlepsze rozwiązanie, które wyróżnione zostaje na liście w lewej części okna ptaszkami w kolumnie „W”.  Wybrany plik, bądź pliki można poddać weryfikacji klikając na przycisk „Weryfikuj zaznaczone pliki” lub samodzielnie wskazać pozycje, które mają zostać objęte testowaniem.

diagnostyka 2diagnostyka 3

diagnostyka 5

Przy samodzielnym wyborze plików do diagnozy, należy zwrócić uwagę na nazwy plików wyświetlanych na liście po lewej stronie okna.

– Jeśli nazwa pliku zaczyna się od FV…. jest to pozycja zawierająca w treści fakturę naszego zamówienia (choć nie jest to regułą – niektóre hurtownie nadają tym dokumentom własne nazwy).

– Interesująca nas oferta (zazwyczaj) opatrzona jest prefiksem OF…. oraz zakończona formatami .KT0, .XML, .OFE świadczącymi o jej tekstowej zawartości.

– Ze względu na dużą pojemność plików z ofertami, spotykamy się również z formatem .ZIP (oznaczającym, iż w jego wnętrzu spakowane są pliki tekstowe). Poddając plik weryfikacji, właściwie diagnozujemy jego zawartość.

5. Kolejnym krokiem (po wyborze pliku i jego weryfikacji przez aplikację) jest analiza wyników testu.

Jak interpretować wyniki diagnozy?

Pliki umieszczone na serwerze sortowane są według daty, a więc na górze listy pojawiają się najświeższe oferty i faktury (data wpływu na serwer widoczna jest po jego prawej stronie). Istotną dla nas informacją jest graficznie przedstawiony zielony ptaszek , dla poprawnego pliku oraz czerwony „x”,   przy wersji błędnej.

Zobrazowana poniżej sytuacja przedstawia poprawnie wczytane 2 plik oferty hurtowni zawierającej aktualne ceny.

diagnostyka 4

Jeśli jednak na liście, przy zaznaczonym w kolumnie „W” pliku, pojawią się czerwony „x”, możemy samodzielnie zrezygnować z wczytywania danych na jego podstawie, wybierając inny plik, zdiagnozowany jako poprawny i najbardziej aktualny (czyli opatrzony zielonym „ptaszkiem”, znajdujący się w pierwszych pozycjach listy). Zaznaczamy właściwy plik, klikając kwadrat w kolumnie „W” przy jego nazwie, a następnie przycisk „Wybierz” znajdujący się w prawym dolnym rogu okna.

Nieskomplikowana procedura diagnozowania problemu oraz możliwość samodzielnego wyboru poprawnej wersji oferty, pozwala zaoszczędzić  cenny czas, który do tej pory poświęcaliście na wyjaśnianie z hurtowniami różnic cenowych pojawiających się podczas zamówień.

Jeśli jednak podczas procesu testowania oferty napotkacie jakieś trudności, bądź pojawią się pewne wątpliwości – z przyjemnością odpowiemy na Wasze pytania.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: