Szanowni Państwo,
Zgodnie z zamieszczoną informacją związaną z automatycznym wysyłaniem drogą elektroniczną przez Sertum na skrzynkę mailową Głównego Inspektora Farmaceutycznego kopii odmów wraz z uzasadnieniem (dotyczącą leków ujętych w wykazie produktów deficytowych), prezentujemy poniżej listę hurtowni wraz z informacją na temat generowania odmów zamówień w formacie umożliwiającym ich przesłanie do GIF w Państwa imieniu.
Hurtownie, które obecnie generują odmowy w formacie umożliwiającym przesłanie do GIF:
- NOVO;
- Salus Katowice;
- Slawex (oddział: Slawex Katowice, Slawex Lublin, Slawex Poznań, Slawex Warszawa);
- Hurtap (oddział: Hurtap Łęczyca, Hurtap Tychy, Hurtap Gdańsk, Hurtap Głógów).
Hurtownie, które obecnie nie generują odmów w formacie umożliwiającym przesłanie do GIF:
- Bieńkowski Częstochowa;
- CF Cefarm Warszawa;
- Farmacol (oddział: Farmacol, Cefarm Szczecin);
- Intra Warszawa;
- LegFarm – hurtownia w stanie likwidacji, nie przewidziano zmian w oprogramowaniu;
- Lubfarm;
- Medicare – odmowy aktualnie są udostępniane na portalu portal.medicare.pl; trwają prace nad formą elektroniczną;
- Multi Pharme;
- Neuca wraz z oddziałami– hurtownia wysyła odmowy mailem (około 6 sierpnia będzie wiadomo od kiedy hurtownia będzie wspierać odmowy na swoim serwerze FTP);
- PGF (oddział: eMedicines, PGF);
- Preska – aktualizacja oprogramowania w hurtowni zaplanowana na sobotę (tj. 18 lipiec);
- Targetfarm.
Sertum w trosce o Państwa komfort pozostaje w kontakcie z hurtowniami. Będziemy informować Państwa o hurtowniach, które rozpoczęły generowanie odmów w formacie umożliwiającym ich przesłanie do GIF w Państwa imieniu.
Gdzie znajduje się plik z zamówieniami, listami braków oraz odmowami?
(moduł Bufor zamówień-> widok Zamówienia wysłane-> operacja Edytuj [F4]-> widok Załączniki)
W widoku Zamówienia wysłane (moduł Bufor optymalizacji) umożliwiono dostęp do poszczególnych plików, pogrupowanych według zamówień do poszczególnych hurtowni. Zmiana jest związana z obowiązkiem archiwizowania przez Apteki wszystkich zamówień oraz odmów ich realizacji przez okres 3 lat, a także udostępniania ich na żądanie organów Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej [Art.36z.8], Ustawa z dnia 9 kwietnia o zmianie ustawy – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2015 poz. 788). Sertum tak jak dotychczas będzie archiwizować wszystkie zamówienia oraz listy braków, jak również odmowy realizacji przez okres co najmniej 3 lat.
Jak to działa?
Aby skorzystać z widoku Zamówienia wysłane należy kliknąć przycisk Pobierz [F5] (domyślnie pobiera się lista zamówień z dwóch ostatnich dni) lub uzupełnić wymagane pola za pomocą przycisku Filtry [Ctrl+F]):
- Numer zamówienia (zawiera) – ciąg znaków, który zawiera się w numerze zamówienia;
- Nazwa towaru (zaczyna się) – ciąg znaków, od których zaczyna się nazwa towaru;
- Twój status poz. zam. – status pozycji zamówienia ustawiony przez aptekę;
- Data złożenia zam. od – najwcześniejszy termin złożonych zamówień (domyślnie ustawiony początek tygodnia).;
- Data złożenia zam. do – najpóźniejszy termin złożonych zamówień;
- Hurtowania (zaczyna się) – ciąg znaków, od których zaczyna się nazwa hurtowni;
- Status zamówienia – status zamówienia ustawiony przez hurtownię
- Status poz. zamówienia – status pozycji zamówienia ustawiony przez hurtownię.
Na przykład:
A następnie należy kliknąć Zamknij i pobierz. Dane prezentowane w tabeli są domyślnie pogrupowane po nagłówku zamówienia i zostaną uzupełnione następujące kolumny:
- P – oznaczenie czy pozycja towaru pochodzi z promocji;
- Data zamówienia – data złożenia zamówienia w Hurtowni;
- Hurtownia – nazwa hurtowni;
- Twój status pozycji – status pozycji zamówienia ustawiony przez Aptekę;
- Towar – nazwa zamawianego towaru;
- Ilość – zamawiana ilość;
- B – ilość BRAK (niezrealizowana);
- R – ilość zrealizowana;
- Cena netto – cena netto zakupu towaru;
- Rabat – procentowa wartość udzielonego rabatu;
- Wartość netto po rabacie –
- Uwagi – uwagi wpisane przez Hurtownię do pozycji towaru;
- Moje uwagi – uwagi wpisane przez Aptekę do pozycji towaru.
Aby zobaczyć jak wygląda plik z odmową należy widoku Zamówienia wysłane użyć operacji Edytuj [F4], która umożliwia podgląd w pozycje z zamówieniem. Plik z zamówieniami, listami braków oraz odmowami będzie widoczny w sekcji Załączniki. Pliki zamówień (ZM_numer) oraz odmów (BR_numer) umieszczone są w formacie kt5. Pliki te można zapisać na komputerze i otworzyć za pomocą Notatnika.




9 Maj 2017 o 13:21
Na pewno się przyda! 🙂