W sobotę nasz Dział Wsparcia Serwisowego zauważył problem z pobieraniem listy braków dla wszystkich zamówień wysyłanych do wszystkich hurtowni. Problem został już rozwiązany i listy braków zaczęły się pobierać sukcesywnie – poczynając od zamówień najwcześniej wysłanych.
Przyczyną problemu okazało się wygaśnięcie ważności certyfikat bezpieczeństwa serwera Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, na który mają być wysyłane – zgodnie z postanowieniami Ustawy Prawo Farmaceutyczne – odmowy realizacji zamówień dotyczące leków zagrożonych brakiem dostępności. Ważność certyfikatu bezpieczeństwa serwera GIF wygasła o północy z piątku na sobotę.
Dziś rano poinformowaliśmy Główny Inspektorat Farmaceutyczny o problemie ewidentnie wynikającym z zaniedbania ich działu IT. Oczekujemy na wyjaśnienia, którymi z przyjemnością się z Państwem podzielimy.
Obecnie – przez okres przejściowy, do czasu odnowienia certyfikatu bezpieczeństwa przez GIF – Sertum ignoruje jego nieważność, aby umożliwić poprawną realizację zamówień składanych w hurtowniach przez naszych Klientów.
Skomentuj