11Czy moduł ZSMOPL działa prawidłowo w aptece?
Aby mieć pewność należy sprawdzić to przechodząc przez kilka prostych kroków.
KROK NR 1
1.1. Upewnij się, że na jednym komputerze w aptece został zainstalowany program RaportNet.
Działanie programu można sprawdzić klikając na listę aplikacji działających w tle.
Lista znajduje się obok zegara na pasku zadań systemu Windows. Po najechaniu na ikonę działającej aplikacji RaportNet pojawi się komunikat – „Uruchomiony- RaportNet”.
1.2. Upewnij się, że na komputerze gdzie został zainstalowany program RaprotNet jest zainstalowany Certyfikat pod e-receptę.
UWAGA! Musi to być ten sam certyfikat, który został wgrany na portalu ZMSOPL. Certyfikat musi zostać zainstalowany na koncie użytkownika systemu Windows na którym działa aplikacja raportująca.
W tym celu należy otworzyć okno konfiguracji programu RaportNet. Aby to zrobić, należy kliknąć w przycisk i zatrzymać działanie programu, następnie klikamy przycisk
i otwieramy zakładkę o nazwie: CSIOZ.
Jeżeli certyfikat jest zainstalowany poprawnie to pola: „Nazwa:” oraz „Ważny do:” będą uzupełnione automatycznie i zakładka ta będzie wyglądała w sposób następujący:
Natomiast, jeżeli program nie znalazł Certyfikatu należy go wskazać ręcznie. W tym Celu należy kliknąć w ikonę w polu Lokalizacja.
Po prawidłowym wskazaniu ścieżki do certyfikatu musimy wpisać Hasło, a następnie potwierdzić całość operacji przyciskiem .
KROK NR 2
Sprawdź czy loginie w aplikacji Sertum, który został wskazany w formularzu masz uzupełnione dane konfiguracyjne tj.: numer REGON oraz ID (rejestr).
W tym celu należy wejść w System-> Konfiguracja -> widok Komunikacja i uzupełnić REGON oraz ID(rejestr). Całość operacji potwierdzamy przyciskiem .
Apteki, które chcą raportować do ZSMOPL przez Sertum braki, proszone są o zgłaszanie się w celu przygotowania niezbędnej konfiguracji, poprzez poniższy formularz: https://sertum.pl/formularz-zsmopl/
7 kwietnia 2019 o 11:08
Od 2 dni nie wysyłają się DRR-ki, program wyświetla komunikat: „Podany identyfikator leku nie istnieje w rejestrze leków. Podany w dokumencie identyfikator opakowania oraz identyfikator leku w Rejestrze Leków nie wskazują na ten sam lek. Błędny numer pozycji recepty.”
Lub sam komunikat:” Błędny numer pozycji recepty.”
To chyba zmieniło się po instalacji ostatniej wersji programu z 2.04.2019 r. i uruchomieniu funkcji: Automatyczne powiązanie z Bazylem. Wcześniej było OK, wysyłane były DRR bez błędów, teraz jest status :Błąd-nie wysłany.
Co robić ?
8 kwietnia 2019 o 11:25
Dzień dobry. W weekend pojawiły się pewne zmiany związane z numeracją pozycji recepty. W ramach zmian została wydana nowa wersja Apteki Malickiego, prosimy o zaktualizowanie aplikacji.
23 lipca 2019 o 08:57
[…] odpowiedni formularz oraz skonfigurowały aplikacje zgodnie z wpisem umieszczonym na naszym Blogu: https://blog.sertum.pl/2019/04/11/przypominamy-jak-prawidlowo-skonfigurowac-modul-zmsopl/ mają możliwość sprawdzenia w aplikacji Sertum, jakie dane zostały zaraportowane do […]
29 lipca 2020 o 11:55
[…] Apteka nie skonfigurowała aplikacji zgodnie z wpisem umieszczonym na naszym blogu Sertum: https://blog.sertum.pl/2019/04/11/przypominamy-jak-prawidlowo-skonfigurowac-modul-zmsopl/ […]