Wraz z rozwojem aplikacji Sertum Apteka Malickiego cały czas trwają pracę nad nowymi funkcjonalnościami.
W dniu dzisiejszym została wydana wersja aplikacji zawierająca Retaksację e-recept.
Nowa funkcjonalność jest dostępna dla klientów korzystających z Sertum Apteka Malickiego.
Jeżeli nie przeszli Państwo jeszcze na nową aplikację, a chcą skorzystać z możliwości retaksacji, prosimy o kontakt z serwisem Sertum.
Jak to działa?
Należy otworzyć w aplikacji Sertum moduł Rozchody, a następnie funkcje Retaksacja e-recept.
Następnie należy kliknąć w , otworzy się nowe okno FILTRY – edycja.
Należy uzupełnić filtr: Dzień weryfikacji. Po kliknięciu na puste pole w filtrze, otworzy się kalendarz. Na kalendarzu należy wybrać datę, dla której chcemy wykonać retaksację e-recept. Po wybraniu dnia należy kliknąć przycisk .
W oknie raportu zostaną wyświetlone dane, a na widoku zobaczymy następujące kolumny:
- Data wystawienia– data wystawienia e-recepty
- E-recepta (warstwa techniczna i wizualna) – dane pobrane z P1, zawierające min. nazwę leku, dawkę odpłatność, ilość opakowań, procent refundacji
- Realizacja e-recepty – informacja o wszystkich dotychczasowych realizacjach tej e-recepty
- Pacjent i osoba wystawiająca – kolumna zawierająca dane pacjenta i osoby uprawnionej, która wystawiła receptę
- Oryginalny EAN zaordynowany – EAN leku zaordynowanego przez lekarza
- Oryginalna ilość zaordynowana – zaordynowana ilość leków podana na recepcie wystawionej przez lekarza
- S – kolumna zawierająca status, określający czy e-recepta została automatycznie przez program zatwierdzona
Każda z recept będzie zaczynać się od wiersza zawierającego: kolumnę S – czyli status oraz Nr rec czyli nr recepty. W polu nagłówek znajdują się edytowalne pola: Adnotacja farmaceuty i EAN zaordynowany oraz nieedytowalne EAN wydany, Operator oraz data Wydania.
Recepty są oznaczone jednym z 4 dostępnych kolorów:
- Pomarańczowy – kolor oznacza, że recepta oczekuje na zatwierdzenie przez farmaceutę
- Jasno zielony – kolor oznacza, że recepta została wstępnie zatwierdzona przez program, a w kolumnie S- widnieje status „Automatycznie”
- Zielony – kolor oznacza, że recepta została już zatwierdzona.
- Czerwony – kolor oznacza, że recepta została odrzucona i nie zostanie wysłana w raporcie do NFZ do czasu poprawy. Poprawy recepty dokonać można np. za pomocą anulowania recepty i ponownego wydania w programie aptecznym.
Zdarzają się e-recepty, dla których status jasno zielony ustawiony jest automatycznie. Dzieje się tak w przypadku, gdy EAN wydany zgadza się z EANem zaordynowanym oraz wydana ilość z ilością zaordynowaną, jak na poniższym obrazku:
Jak potwierdzić lub odrzucić e-recpetę?
Aby Potwierdzić lub Odrzuć e-receptę, należy podświetlić receptę klikając na dowolną jej kolumnę a następnie w Panelu bocznym, wybrać jedną z dwóch operacji:
lub posłużyć się przypisanymi do operacji skrótami klawiszowymi.
UWAGA!!! Należy pamiętać, że recepta odrzucona nie zostanie wysłana w raporcie do NFZ.
Jak zmienić dane leku zaordynowanego na e-recepcie?
Jeżeli zaznaczymy receptę (całość podświetli się na lekko niebieski kolor) i klikniemy przycisk (lub klikniemy dwukrotnie na dane recepty) otworzy się okno Retakasacja, gdzie możemy usunąć lub zmienić EAN zaordynowany oraz zmodyfikować adnotację.
W celu zmiany EANa zaordynowanego, należy w oknie Retaksacja obok komórki z numerem EAN kliknąć .
W kolejnym oknie wyświetli się lista leków i numerów EAN w oparciu o bazę BAZYL. Aby wyszukać pożądany, lek należy w pierwszym wierszu i kolumnie o nazwie Nazwa leku w BAZYLu wpisać nazwę leku, zaznaczyć go na liście
W oknie Retaksacja pole z numerem EAN się wypełni, a poniżej pojawi się nazwa wskazanego preparatu.
W razie pytań bądź wątpliwości Serwis Sertum jest do Państwa dyspozycji od pn-pt w godz. 8.00-16.00.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres serwis@sertum.pl lub telefonicznie: +48 71 786 86 13.
Dodaj komentarz