Retaksacja e-recept w Sertum Apteka Malickiego

Wraz z rozwojem aplikacji Sertum Apteka Malickiego cały czas trwają pracę nad nowymi funkcjonalnościami.

W dniu dzisiejszym została wydana wersja aplikacji zawierająca Retaksację e-recept.

Nowa funkcjonalność jest dostępna dla klientów korzystających z Sertum Apteka Malickiego.
Jeżeli nie przeszli Państwo jeszcze na nową aplikację, a chcą skorzystać z możliwości retaksacji, prosimy o kontakt z serwisem Sertum.

Jak to działa?

Należy otworzyć w aplikacji Sertum moduł Rozchody, a następnie funkcje Retaksacja e-recept.

Następnie należy kliknąć w , otworzy się nowe okno FILTRY – edycja.

Należy uzupełnić filtr: Dzień weryfikacji. Po kliknięciu na puste pole w filtrze, otworzy się kalendarz. Na kalendarzu należy wybrać datę, dla której chcemy wykonać retaksację e-recept. Po wybraniu dnia należy kliknąć przycisk .

W oknie raportu zostaną wyświetlone dane, a na widoku zobaczymy następujące kolumny:

  • Data wystawienia– data wystawienia e-recepty
  • E-recepta (warstwa techniczna i wizualna) – dane pobrane z P1, zawierające min. nazwę leku, dawkę odpłatność, ilość opakowań, procent refundacji
  • Realizacja e-recepty – informacja o wszystkich dotychczasowych realizacjach tej e-recepty
  • Pacjent i osoba wystawiająca – kolumna zawierająca dane pacjenta i osoby uprawnionej, która wystawiła receptę
  • Oryginalny EAN zaordynowany – EAN leku zaordynowanego przez lekarza
  • Oryginalna ilość zaordynowana – zaordynowana ilość leków podana na recepcie wystawionej przez lekarza
  • S – kolumna zawierająca status, określający czy e-recepta została automatycznie przez program zatwierdzona

Każda z recept będzie zaczynać się od wiersza zawierającego: kolumnę S – czyli status oraz Nr rec czyli nr recepty. W polu nagłówek znajdują się edytowalne pola: Adnotacja farmaceuty EAN zaordynowany oraz nieedytowalne EAN wydany, Operator oraz data Wydania.

Recepty są oznaczone jednym z 4 dostępnych kolorów:

  1. Pomarańczowy – kolor oznacza, że recepta oczekuje na zatwierdzenie przez farmaceutę
  2. Jasno zielony – kolor oznacza, że recepta została wstępnie zatwierdzona przez program, a w kolumnie S- widnieje status „Automatycznie”
  3. Zielony – kolor oznacza, że recepta została już zatwierdzona.
  4. Czerwony – kolor oznacza, że recepta została odrzucona i nie zostanie wysłana w raporcie do NFZ do czasu poprawy. Poprawy recepty dokonać można np. za pomocą anulowania recepty i ponownego wydania w programie aptecznym.

Zdarzają się e-recepty, dla których status jasno zielony ustawiony jest automatycznie. Dzieje się tak w przypadku, gdy EAN wydany zgadza się z EANem zaordynowanym oraz wydana ilość z ilością zaordynowaną, jak na poniższym obrazku:

Jak potwierdzić lub odrzucić e-recpetę?

Aby Potwierdzić lub Odrzuć e-receptę, należy podświetlić receptę klikając na dowolną jej kolumnę a następnie w Panelu bocznym, wybrać jedną z dwóch operacji:

  lub

lub posłużyć się przypisanymi do operacji skrótami klawiszowymi.

UWAGA!!! Należy pamiętać, że recepta odrzucona nie zostanie wysłana w raporcie do NFZ.

Jak zmienić dane leku zaordynowanego na e-recepcie?

Jeżeli zaznaczymy receptę (całość podświetli się na lekko niebieski kolor) i klikniemy przycisk   (lub klikniemy dwukrotnie na dane recepty) otworzy się okno Retakasacja, gdzie możemy usunąć lub zmienić EAN zaordynowany oraz zmodyfikować adnotację.

W celu zmiany EANa zaordynowanego, należy w oknie Retaksacja obok komórki z numerem EAN kliknąć .

W kolejnym oknie wyświetli się lista leków i numerów EAN w oparciu o bazę BAZYL. Aby wyszukać pożądany, lek należy w pierwszym wierszu i kolumnie o nazwie Nazwa leku w BAZYLu wpisać nazwę leku, zaznaczyć go na liście

i kliknąć przycisk .

W oknie Retaksacja pole z numerem EAN się wypełni, a poniżej pojawi się nazwa wskazanego preparatu.

W razie pytań bądź wątpliwości Serwis Sertum jest do Państwa dyspozycji od pn-pt w godz. 8.00-16.00.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres serwis@sertum.pl lub telefonicznie: +48 71 786 86 13.

Dodaj komentarz