Raport sprzedaż wg wartości to podstawowe narzędzie ułatwiające przygotowanie w szybki i łatwy sposób zamówień przedstawicielskich. Dzięki niedawno wprowadzonym zmianom, z raportu wygenerować można wygodny plik Excel, który świetnie nadaje się do dalszej pracy i znacznie ją przyśpiesza.
Gdzie się znajduje?
Operacja znajduje się w module Raporty i analizy -> widok Sprzedaż wg wartości -> Operacja Eksportuj zamówienie do Excela
Jak to działa?
1.Przygotowanie raportu
Na początek należy otworzyć Filtry [Ctrl+F] i uzupełnić wybrane pola min.:
- Data od – data początku zestawienia;
- Data do – data końca zestawienia;
- Magazyn – magazyn dla którego ma być opracowana analiza (pozostawienie pola pustego spowoduje pobranie danych dla wszystkich aptek);
- Nazwa towaru zawiera – ciąg znaków zawierających nazwę towaru,
lub - Grupa asortymentowa – zostaną wyszukane preparaty, które zawierają wszystkie towary należące do wybranej grupy asortymentowej;
- Wczytaj kartoteki centralne – zaznaczenie opcji spowoduje pobranie kolumny z nazwą kartoteki centralnej i jest wymagane, aby można było skorzystać z operacji eksportu zamówienia.
- Wczytaj statystyki – operacja umożliwia pobranie kolumn z Datą ostatniej sprzedaży, Datą ostatniego zakupu oraz ostatnią Cenę sprzedaży netto po rabacie, Cenę zakupu netto po rabacie i kolumnę Wartość zamówienia. Jeżeli nie wybierzemy w filtrach opcji Wczytaj statystyki, w wygenerowanym do pliku Excel zestawieniu zabraknie kolumny z Szacowaną wartością zamówienia i średnią ceną.
Po kliknięciu przycisku raport zostanie pobrany.
2. Uzupełnienie ilości do zamówienia
Po pobraniu danych, kolumna o nazwie Zamów oraz Wartość zamówienia jest pusta. Aby uzupełnić ilości do zamówienia, w kolumnie Zamów, można wpisać ilości ręcznie, wtedy kolumna Wartość zamówienia automatycznie zostanie uzupełniona, lub posłużyć się operacją .
Po kliknięciu operacji otworzy się okno, gdzie należy wskazać okres zatowarowania.
Domyślnie ustawiony jest okres w ilości 30 dni. Po wybraniu okresu należy kliknąć przycisk OK.
Kolumna Zamów zostanie wypełniona wartościami powyżej 0, w momencie gdy stan magazynowy jest niższy od prognozowanej sprzedaży na wskazaną liczbę dni zatowarowania. Ujemna wartość pojawi się w momencie, gdy w aptece stan magazynowy przekracza prognozowaną sprzedaż, co sugeruje wykonanie przesunięć z danej apteki. Sprzedaż liczona jest w oparciu o średnią dzienną sprzedaż z wybranego w pierwszym kroku w filtrach okresu sprzedaży.
Jeżeli raport jest gotowy do dalszej pracy należy kliknąć operacje .
W kolejnym oknie pojawi się komunikat:
Jeżeli wybierzemy przycisk Yes, w pliku Excel nie pojawią się preparaty, dla których komórka zawierająca Ilość do zamówienia jest pusta. Przy wybraniu No, pozycje z pustymi ilościami zostaną umieszczone w pliku.
3. Eksport i zapis pliku
Po zapisie lub otworzeniu wygenerowanego pliku zobaczymy następujące zestawienie
Plik Excel zwiera kolumny:
-
- Nazwa kartoteki centralnej,
- Ilości sprzedaży – łącznej sprzedaży z analizowanego okresu we wskazanych aptekach,
- Stan magazynowy – łącznym stanie magazynowym w analizowanych aptekach,
- Średnia cena – średnia cenie zakupu netto (jeżeli została zaznaczona opcja Wczytaj statystyki w Filtrach przy pobieraniu raportu),
- Łączna ilość do zamówienia – sumaryczna ilość do zamówienia z aptek
- Wartość zamówienia – szacunkowa wartość zamówienia (jeżeli została zaznaczona opcja Wczytaj statystyki w Filtrach przy pobieraniu raportu).
- Kolumny z nazwami aptek – zawierają ilości do zamówienia dla poszczególnych aptek
UWAGA !!! W wygenerowanym pliku łączna ilość i wartość zamówienia aktualizują się po zmianie ilości zamówienia w poszczególnych aptekach. Plik zawiera również komórkę podsumowującą wartość zamówienia.
Skomentuj