Raport Analiza ABC sprzedaży

W ramach raportów specjalnych (moduł Raporty specjalne -> widok Analiza ABC sprz.) w aplikacji Sertum został udostępniony raport Analiza ABC sprzedaży.

Raport swoje działanie opiera na zasadzie Pareto, która mówi, że 20% przyczyn powoduje 80% skutków. Przekładając to na aptekę można stwierdzić, iż 20% asortymentu generuje 80% sprzedaży, a to daje nam podstawy do wyodrębnienia grupy A, czyli 20% produktów, które generują 80% np.: zysków.

Na podstawie danych z ostatnich 30 dni, raport analizuje preparaty w 3 kategoriach: 

  • sprzedaż netto,
  • zysk netto,
  • ilość sprzedana.

Na podstawie analizy, wszystkie towary na magazynie, przyporządkowywane są do jednej z trzech grup:
– w grupie A znajdują się produkty które mają 80% udziału w całości kategorii,
– w grupie B znajdują się produkty które mają 15 % udziału w całości kategorii,
– w grupie C znajdują się produkty które mają 5 % udziału w całości kategorii.

Poniżej przykładowy raport:

Za pomocą raportu jesteśmy w stanie wychwycić te pozycje na stanie apteki, które przynoszą bardzo mało zysku – grupa zysku C, a jest ich dużo na stanie – grupa Ilości A, jak na przykładzie poniżej:

Czy np. takie preparaty najbardziej opłacalne, których na stanie jest mało – grupa Ilości C, jest mało sprzedaży – grupa Sprzedaży C, a i tak przynoszą dużo zysku – grupa Zysku A, jak na przykładzie poniżej:

A także takie najmniej opłacalne, których na stanie jest dużo – grupa Ilości A, jest mało sprzedaży – grupa Sprzedaży C, a które przynoszą bardzo mało zysku – grupa Zysku C, jak na przykładzie poniżej:

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: