UWAGA!
Należy pamiętać, że działanie aplikacji SERTUM jest wymagane do obsługi kart w programie POF. SERTUM powinno uruchamiać się automatycznie wraz ze startem systemu Windows – świadczy o tym ikona widoczna na pasku narzędzi w prawym dolnym rogu ekranu (obok zegara):
a) bezpośrednio na pasku narzędzi
,
b) po wybraniu opcji „pokaż ukryte ikony” na pasku narzędzi (należy kliknąć na pasku narzędzi w miejscu wskazanym na obrazku strzałką)
.
I Obsługa karty
1. Poprosić Pacjenta o okazanie karty Programu Opieki Farmaceutycznej.
UWAGA! Jeżeli Pacjent nie posiada karty Program Opieki Farmaceutycznej to należy wczytać kartę o numerze „222” lub wpisać numer „\222„.
2. Zeskanować kartę Programu Opieki Farmaceutycznej za pomocą czytnika kodów – wówczas pojawi się dymek „Wczytywanie danych”:
.
Następnie pojawi się komunikat lub sama historia sprzedaży (jeżeli nie było zakupów na kartę, wówczas pojawi się okno nie zawierające informacji).
Komunikat zawiera takiej informacje jak:
a) rabat – informacja o możliwym do przydzielenia Pacjentowi rabacie,
b) planowana data wizyty – najbliższa data wizyty w Aptece określona przez Pacjenta podczas ostatniej rozmowy telefonicznej z Farmaceutą-konsultantem,
c) podsumowanie rozmowy telefonicznej z Farmaceutą-konsultantem – ma na celu ułatwić kontakt z Pacjentem podczas kolejnych zakupów, zawiera najistotniejsze informacje uzyskane podczas rozmowy,
d) historia sprzedaży – lista zawierająca zestawienie zakupów dokonywanych przez Pacjenta, na podstawie której można analizować interakcje między lekami czy analizować preferencje zakupowe,
e) zamówione leki – leki o które należy zapytać Pacjenta podczas wizyty.
UWAGA! Komunikat pojawi się tylko w sytuacji, gdy odbyła się rozmowa telefoniczna z Pacjentem.
3. W sytuacji, kiedy Pacjent zapomniał karty Programu Opieki Farmaceutycznej należy:
3.1 jeżeli Pacjent pamięta numer karty:
– wybrać kombinację CTRL+F4, która spowoduje pojawienie się okna wyszukiwania:
,
– uzupełnić pole Numer karty (wystarczy wpisać same cyfry),
– potwierdzić wybór klawiszem OK.
3.2 jeżeli Pacjent nie pamięta numeru karty:
– wyszukać w programie aptecznym dane Pacjenta,
– wybrać kombinację CTRL+F4, która spowoduje pojawienie się okna wyszukiwania (tak jak w pkt. 3.1)
– uzupełnić pole Numer karty (wystarczy wpisać same cyfry),
– potwierdzić wybór.
UWAGA!
Po potwierdzeniu wyboru może pojawić się komunikat informujący, że nie znaleziono kart pasujących do wpisanego przez Ciebie ciągu cyfr.
II. Rejestracja nowej karty
Jeżeli Pacjent nie posiada karty Programu Opieki Farmaceutycznej to należy:
- Poinformować o Programie Opieki Farmaceutycznej i korzyściach wynikających z uczestnictwa w programie.
- Przekazać Pacjentowi formularz rejestracji, na podstawie którego zostanie wydana karta pozwalająca na korzystanie z Programu Opieki Farmaceutycznej.
- Upewnić się, że formularz (wraz z potwierdzonymi zgodami) został poprawnie wypełniony.
- Zarejestrować kartę Programu Opieki Farmaceutycznej w programie aptecznym na podstawie otrzymanego formularza.
- Zeskanować kartę Programu Opieki Farmaceutycznej za pomocą czytnika kodów. Pojawi się wówczas dymek „Wczytywanie danych”, który będzie tego potwierdzeniem. Pozwoli to na zaewidencjonowanie pierwszych zakupów Pacjenta.
- Przekazać Pacjentowi kartę Programu Opieki Farmaceutycznej.
28 stycznia 2015 o 14:04
[…] E-konsultacji z lekarzem specjalistą dla pacjentów korzystających z apteki należącej do Programu Opieki Farmaceutycznej. E-konsultacje trwają od 10-15 minut, a po ich zakończeniu pacjent otrzymuje w formie wydruku […]