Dla aptek wysyłających zamówienia przez Sertum, zostanie udostępniona możliwość wysyłania komunikatów dotyczących braków do ZSMOPL.
Apteki, które chcą raportować braki dostępności przez Sertum prosimy o kontakt z Serwisem Sertum, poprzez skorzystanie z formularza dostępnego na stronie: https://sertum.pl/formularz-zsmopl/
W formularzu należy podać m.in. pod jaki login Sertum mają zostać podpięte uprawnienia do ZSMOPL oraz czy apteka posiada zainstalowany program RaportNet.
Należy także pamiętać o tym, aby:
- Na komputerze, gdzie jest zainstalowana aplikacja RaportNet (jeśli jest to możliwe, najlepszą lokalizacją dla aplikacji RaportNet jest serwer) były zainstalowane certyfikaty dla e-recepty pobrane z Systemu P1 podczas procesu rejestracji. Na portalu P2, do komunikacji z ZSMOPL powinien zostać zaimportowany plik certyfikatu o nazwie wss*.pem. Jeśli nie widać rozszerzenia .pem, można to sprawdzić otwierając Właściwości pliku. Jak zaimportować certyfikat dedykowany pod ZSMOPL, można sprawdzić na stronie Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.
- W aplikacji Sertum uzupełnić dane do konfiguracji ZSMOPL tj.: numer Regon oraz Id rejestru – identyfikator dostępny w Rejestrze aptek prowadzonym przez CSIOZ (rejestr dostępny na stronie https://rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/). Konfiguracja aplikacji Sertum jest dostępna w zakładce System-> Konfiguracja-> widok Komunikacja.




31 marca 2019 o 19:19
jak należy wysłać tzw. bilans otwarcia itd.. ?